اگر به دکوراسیون داخلی ساختمان‌های امروزی توجه کرده باشید می‌بینید که استفاده از متریال‌های از پیش ساخته و آماده روز به روز در حال افزایش است، یکی از این متریال‌ها که برای اجرای انواع سقف کاذب مورد استفاده قرار می‌گیرد تایل نام دارد. در واقع تایل بخشی از سقف کاذب را تشکیل می‌دهد و برای مونتاژ به متعلقات دیگری نیاز دارد. به دلیل اینکه اجرای سقف کاذب در هر محیطی دیده می‌شود در نتیجه تایل را نیز مطابق با شرایط هر محیط در انواع مختلف طراحی و تولید می‌کنند. 

از سری تایل‌ها باصرفه و بسیار پرطرفدار در حوزه ساخت و ساز می‌توان به تایل گچی اشاره کرد. این تایل در کنار اینکه وزن سبکی دارد تقریباً قابل استفاده برای هر محیطی هست. اگر می‌خواهید بدانید تایل سقفی گچی چه کاربردهایی دارد؟ پس مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

معرفی محصولی به نام تایل سقفی گچی ای جی وی

تایل صفحه‌ای است مربعی یا مستطیلی شکل که از دو بخش هسته و روکش تشکیل شده است. هسته تایل را با استفاده از گچ و الیاف مخصوص تولید می‌کنند که وزن سبک و استحکام بالایی دارد، برای اینکه دوام تایل بیشتر شود روی آن با جنس‌های مختلف یک لایه روکش کشیده می‌شود. 

تایل‌های گچی علاوه بر اینکه از نظر ابعاد تفاوت دارند بلکه از لحاظ ضخامت، جنس، طرح و... نیز متفاوت هستند. هر یک از تایل‌هایی که ساخته می‌شوند با توجه به استانداردها و نیاز محیط‌های مختلف به مرحله تولید می‌رسند پس هنگام انتخاب تایل باید شرایط محیط را در نظر گرفت.

تایل سقفی گچی ای پلاس

تایل سقفی گچی ای پلاس و انواع آن

شرکت ای جی وی با علاوه بر اینکه به استانداردهای موجود در ساختمان سازی توجه بسیار دارد بلکه سعی می‌کند سلیقه مشتریان را نیز مد نظر قرار دهد، بر همین اساس انواع مختلفی از تایل‌های سقفی گچی را تولید کرده است که به شرح زیر می‌باشند.

  1. تایل گچی تخم مرغی 
  2. تایل گچی حصیری
  3. تایل گچی ساده 

برای ساخت هسته هر یک از این تایل‌ها از گچ سمنان استفاده می‌شود چرا که کیفیت بالایی دارد. روکش تمامی این تایل‌ها از جنس پی وی سی است که مقاومت بالایی در برابر آب و شست وشو دارد. به دلیل اینکه ممکن است سقف دچار رطوبت شود پشت تایل را با استفاده از فیلس آلومینیوم روکش می‌کنند که ماده‌ای ضد زنگ است. برای افزایش مقاومت تایل‌ها دور تا دور لبه‌ها را نیز با استفاده از نوار پی وی سی پوشش می‌دهند. لازم به ذکر است که هر یک از تایل‌های عنوان شده در ابعاد 60*60 سانتی متر تولید می‌شوند که استانداردترین سایز می‌باشد. ضخامت این محصولات به 8 میلی متر می‌رسد که یک ضخامت عالی با میزان مقاومت بالا است. 

مساحت آنها برابر با 36 سانتی متر مربع می‌باشد. با توجه به ابعاد و جنسی که دارند تنها 1950 گرم وزن دارند که برای یک متریال ساختمانی یک وزن سبک محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که تایل‌های سقفی گچی ای جی وی به صورت بسته بندی 8 عددی و با رنگ سفید طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. از لحاظ ساختاری به یک شکل و با یک کیفیت به مشتری عرضه می‌شوند اما از نظر طراحی متفاوت بوده و در طرح‌های تخم مرغی، یاقوتی، حصیری و ساده چرمی آماده ثبت سفارش هستند. این محصولات همگی در شرکت ای جی وی به تولید می‌رسند و جزو تولیدات داخلی به حساب می‌آیند. برای خرید به این موضوع توجه کنید که به صورت تکی قیمت گذاری شده‌اند.

تایل سقفی گچی چه کاربردهایی دارد؟

با توجه به توضیحاتی که تا به این قسمت گفته شد می‌توان فهمید که تایل‌های سقفی گچی کاربردهای ویژه‌ای در صنعت ساخت و ساز دارند به شکلی که تقریباً در محیطی قابل اجرا هستند. در پاسخ به این سوال که تایل سقفی گچی چه کاربردی دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مناسب برای استفاده در محیط‌های درمانی
  • مناسب برای استفاده در مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها، مدارس، مهدکودک‌ها و حتی آموزشگاه‌ها
  • مناسب برای استفاده در فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها
  • مناسب برای استفاده در باشگاه‌ها 
  • مناسب برای استفاده در سالن‌های آرایشی
  • مناسب برای استفاده در سرویس‌های بهداشتی 
  • مناسب برای استفاده در سالن‌های باراندازی
  • مناسب برای استفاده در پارکینگ‌ها، انباری‌ها و سوله‌ها

بررسی مزیت‌های تایل سقفی گچی APLUS

هر محصولی که به بازار عرضه می‌شود و پس از مدت کوتاهی بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد یعنی مزیت‌های زیادی به همراه دارد، این موضوع در خصوص تایل سقفی گچی ای پلاس نیز صدق می‌کند، از سری مزیت‌هایی که می‌توان برای این محصول عنوان کرد به شرح زیر است.

  • نصب و نگهداری آسانی دارد.
  • با توجه به ابعاد و مواد اولیه‌ای که دارد وزن آن سبک است.
  • برای نصب به متعلقات آماده نیاز دارد و مصالح خیس در این میان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کار برده می‌شود چرا جزو متریال از پیش ساخته است و به راحتی نصب می‌شود.
  • دوام، استحکام و طول عمر بالایی دارد.
  • در صورت خرابی به راحتی می‌توان نسبت ب تعویض آن اقدام کرد بدون اینکه باقی بخش‌ها آسیب ببینند یا نیاز به تعویض داشته باشند.
  • این امکان را فراهم می‌کند تا در هر بخش از سقف نورپردازی ایجاد شود.
  • تاسیسات موجود روی سقف یا معایب آن را با استفاده از تایل به راحتی می‌توان پوشش داد.

قیمت تایل سقفی گچی +A

قیمت تایل سقفی گچی +A چقدر است؟

همانطور که می‌دانید نوسان ارزی به وضوح در کشور دیده می‌شود که نتیجه آن عدم ثبات قیمت است، با این اوصاف می‌توان فهمید که قیمت تایل سقفی نیز متغییر بوده و قابل ارائه نیست. بهترین راه برای اطلاع از قیمت تماس با واحد فروش شرکت ای جی وی است. به یاد داشته باشید که در تعیین قیمت یک محصول عوامل دیگری مثل نوع، جنس، کیفیت، ابعاد و... تاثیر مستقیم دارند.

تلفن‌های تماس جهت برقراری ارتباط با کارشناسان فروش

02126918047

0212918043

کلام آخر

تایل سقفی گچی یکی از تایل‌های موجود در شرکت ای جی وی است که هسته آن با استفاده از گچ سمنان ساخته شده و روکشی از جنس پی وی سی دارد. این محصول را در انواع مختلف تخم مرغی، حصیری و ساده با ابعاد 60*60 سانتی متری و ضخامت 8 میلی متری تولید می‌کنند. در رابطه با اینکه تایل سقفی گچی چه کاربردهایی دارد؟ باید گفت که تقریباً در هر محیطی اعم از محیط‌های آموزشی، درمانی، فروشگاه‌ها و... قابل استفاده است، البته این موضوع به مزیت‌هایی همچون وزن سبک و نصب آسان نیز بستگی دارد.

شرکت ای جی وی برای محیط زیست ارزش زیادی قائل است تا جایی که علاوه بر تولید محصولات سازگار با طبیعت، حتی برای انتخاب نام ای جی وی نیز از مخفف شده نام یوزپلنگ ایرانی الهام گرفته است.