امروز استفاده از سقف کاذب رواج پیدا کرده و حتی به یک بخش جدا نشدنی از دکوراسیون تبدیل شده است. با استفاده از این دکوراسیون‌های جدید می‌توان از نمایان شدن اتصالات و لوله‌های سقفی جلوگیری کرد. تعدادی از تایل‌ها نه تنها برای سقف بلکه برای دیوار نیز قابل استفاده هستند. در نتیجه با استفاده از تایل‌های دیواری یا دیوار کاذب نیز می‌توان قسمت‌هایی از دیوار را که دارای لوله و اتصالات هستند پوشاند. برای نصب سقف کاذب، به سازه کلیک نیاز است. سازه کلیک از جنس ورق گالوانیزه تولید شده و یک محصول مقرون به صرفه نسبت به سایر آلیاژ‌های دیگر محسوب می‌شود. سازه سپری کلیک به شکل T تولید شده و در بازار موجود است‌.

 سازه کلیک کناف چیست؟

 سازه کلیک یا سازه کلیک کناف، یکی از مهم‌ترین اجزا سقف کاذب محسوب می‌شود. این سازه را می‌توان در ابعاد ۶۰۰، ۱۲۰۰ و ۳۶۰۰ میلیمتری یافت. با استفاده از سازه سپری کلیک عملیات زیرسازی با سرعت بالاتری قابل انجام است. مهم‌ترین نوع این سازه سپری کلیک، کلیک ۳۶۰۰ است. کلیک سپری می‌تواند بار سقف کاذب را نگه داشته و وزن آن را تحمل کند. سازه کلیک یک سری شکاف‌های مخصوص دارد با استفاده از همین شکاف‌ها به سقف وصل می‌شود. سازه کلیک‌های ۶۰۰ و ۱۲۰۰ از اجزای فرعی محسوب شده و به کلیک ۳۶۰۰ متصل می‌شوند. علاوه بر موارد ذکر شده سازه کلیک دارای یک نبشی ۹۰ درجه است.

برای نصب سقف کناف در مختلف به این نبشی ۹۰ درجه نیز نیاز خواهید داشت. سازه‌های کلیک می‌توانند از جنس آلومینیوم نیز تولید شوند؛ ولی لازم است بدانید که ورق‌هایی که از جنس گالوانیزه هستند، در مقابل زنگ زدن و همچنین اکسید شدن مقاومت بسیار بالایی نشان می‌دهند و همچنین سبکی ورق‌های گالوانیزه قابل توجه است. در نتیجه اگر در منطقه‌ای با آب و هوای مرطوب زندگی می‌کنید، پیشنهاد ما تهیه سازه سقف کلیک  گالوانیزه است. نوعی از سازه‌های کلیک با جنس استیل تولید می‌شوند. سازه کلیک استیل نیز یکی از گزینه‌های مناسب و مقرون به صرفه است.  براون جزو اولین کسانی بود که به سازه سقف کاذب پی برد و سازه کلیک کناف را نیز براون اختراع کرد. در حال حاضر کشورهای بسیاری مشغول تولید این محصول هستند، ولی ابتدایی‌ترین تولیدات به کشورهایی مثل آمریکا و چین مربوط است. 

 انواع سازه کلیک

 سازه‌های کلیک دارای زیرسازی ۶۰ در ۶۰ بوده و همچنین دارای انواع مختلفی هستند. از انواع سازه کلیک می‌توان به سازه کلیک بال بلند و سازه کلیک بال کوتاه اشاره کرد. موارد ذکر شده با ضخامت ۲۵ و ۳۰ صدم تولید شده و طرح و رنگ بندی مختلفی دارند. از رنگ‌های سازه کلیک می‌توان به سازه کلیک طلایی، سفید و نقره‌ای اشاره کرد. از بهترین طرح‌های سازه کلیک نیز می‌توان به سازه سپری کلیک طرح چوب اشاره کرد. برای تهیه هر یک از موارد ذکر شده می‌توانید به تولید کننده این محصول به آدرس تهران، جاده دماوند، جاجرود، احمدآباد مراجعه کنید.

چرا سازه کلیک را انتخاب کنیم؟

 اگر قصد داشته باشید که سقف کناف یا سقف کاذب نصب کنید، به عبارتی اگر به دنبال یک دکوراسیون جذاب هستید، چاره‌ای جز انتخاب سازه کلیک ندارید. سقف‌های کناف یا سقف‌های کاذب بدون سازه کلید قابل استفاده نیستند و شما قطعاً باید سازه کلیک را تهیه کنید.

 نحوه نصب و اجرای سازه کلیک

 برای نصب سازه کلیک نیاز به نبشی ۹۰ درجه وجود دارد که دور تا دور محیط سقف را احاطه کند. در ادامه سپری‌هایی که از آنها یاد کردیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع زمانی که از واژه کلیک استفاده می‌کنیم منظور ما این است که سپری‌ها به یکدیگر کلیک یا متصل می‌شوند و یک زیرسازی تایل ۶۰ در ۶۰ را ایجاد می‌کند. پس از نصب زیرسازی توسط سازه کلیک تایل‌های انتخاب شده روی سازه کلیک نصب خواهند شد. توجه داشته باشید که شما می‌توانید سقف کناف را در هر محلی از جمله سالن‌های آمفی تئاتر سالن سینما، منازل، اداره‌ها، فروشگاه‌ها و حتی شرکت‌ها اجرا کنید. 

برای تهیه سازه کلیک سقف کاذب 60 در 60 و متعلقات نصب AJV محل مورد نظر خود ابتدا متراژ سقف را در نظر داشته باشید. هرچه متراژ محل بیشتر باشد، شما به سازه کلیک با حجم بیشتر نیازمند هستید. همچنین ورقه‌های سازه باید ضخیم‌تر باشند و بهتر است از سپری‌های نوع بال بلند استفاده شوند. اگر مساحت محل مورد نظر کمتر باشد، سپری‌های بال کوتاه گزینه‌های مناسب‌تری محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که اگر محل مورد نظر شما، ابعاد و متراژ کمتری داشته باشد، می‌توانید سپری‌های بال کوتاه استفاده کنید که قیمت پایین‌تری نسبت به سازه کلیک بال بلند دارند.

قیمت سازه کلیک

 همان‌طور که اشاره کردیم برای نصب سقف کاذب قطعاً به سازه کلید نیازمند هستید. قبل از خرید سازه سقف کلیک، بهتر است از قیمت آن مطلع شوید. قیمت سازه کلیک می‌تواند به جنس و همچنین شرکت تولید کننده آن بستگی داشته باشد. قیمت سازه کلیک استیل با سایر انواع آن متفاوت بوده و این تفاوت قیمت ناشی از مسئله جنس است. برای خرید سازه کلیک ابتدا بهتر است به شرایط آب و هوایی خود دقت کرده سپس با مشورت از کارشناسان فروش و مجموعه‌های تامین‌کننده‌ی سازه کلیکاستعلام قیمت بگیرید. در خدمت شما هستیم.